تخته استپ ایروبیک 2فواید استپ ایروبیک و تخته استپ ایروبیک فومی 3 لایه

تخته استپ ایروبیک یک راه ساده و سرگرم کننده برای تناسب اندام و افزایش ضربان قلب است. در این پست به برخی از مزایای باورنکردنی انجام منظم ایروبیک استپ که از آن بی اطلاع بودید می پردازیم.

حتی اگر تجربه ای در این زمینه ورزشی ندارید، می توانید به راحتی ایروبیک استپ را انتخاب کنید.و در کمترین زمان یک برنامه ورزشی موثر را شروع کنید. نیازی نیست هزینه زیادی برای تجهیزات خرج کنید. یکی از بزرگترین مزایای ایروبیک استپ این است که می توانید به راحتی در خانه خود تمرین کنید، بنابراین نیازی به عضویت در باشگاه نیست.

جدای از وسایل تمرینی مثل لباس مناسب و ابزار، تنها چیزی که برای تمرین به آن نیاز دارید یک تخته استپ ایروبیک است. اگر می‌خواهید شدت تمرین خود را افزایش دهید، می‌توانید روی خرید چند تخته استپ چند لایه با ارتفاع متفاوت سرمایه‌گذاری کنید. اگرچه بعد از مدت کوتاهی تمرین و استفاده از تخته استپ و ابزار دیگر نیازهای خود را بهتر میشناسید.

 

مزایای شگفت انگیز ورزش ایروبیک

در ادامه برخی از مزایای شگفت انگیز انجام ورزش ایروبیک استپ در خانه آورده شده است:

 

تخته استپ ایروبیک 31 فواید استپ ایروبیک برای سلامت قلب و عروق

مطالعات نشان داده‌اند که انجام یک ساعت ایروبیک استپ برابر با 11 کیلومتر دویدن فواید قلبی عروقی را برای بدن به ارمغان می‌آورد.

تمرین ایروبیک استپ یک راه عالی برای تمرین قلب، ریه ها و بقیه سیستم قلبی عروقی است. قلب مانند هر ماهیچه دیگری است و با افزایش ورزش می توان قدرت و استقامت آن را افزایش داد. این به نوبه خود به این معنی است که قلب برای پمپاژ خون در بدن مجهزتر است.

قلب قوی تر به این معنی است که کمتر به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا می شوید. همچنین به این معنی است که می توانید نتایج تمرین خود را بهبود ببخشید زیرا خون بیشتری به ماهیچه ها پمپ می شود تا اکسیژن بیشتری دریافت کنند.نتیجه این مسئله بدنی سالم تر است و در انجام فعالیت های روزانه شادابی،نشاط و توان بیشتری خواهید داشت.

 

2 فواید سلامت اسکلتی و عضلانی

سلامت اسکلتی وعضلانی به استحکام و تراکم استخوان ها مربوط می شود.

اگرچه تمرینات ایروبیک استپ همیشه دست کم گرفته می شود و بنظر تاثیر آن کم است،اما این یک باور غلط است.شما در انجام حرکت ها و در حین تمرینات روی سکوی ایروبیک استپ باید ورزش خود را تحمل کنید.در این حین حرکت های اضافی و حالت های مختلف ایستادن،پرش،اسکات،اسکات با وزنه و غیره اضافه می شود.بله چالش اصلی در این مرحله شکل می گیرد و این چالش هر روز تکرار می شود.

تمرینات تحمل وزن استخوان ها را مجبور می کند تا جرم خود را افزایش دهند و سلول های استخوانی بیشتری تولید کنند. استخوان های سالم تر و قوی تری هستند. آنها شما را قادر می سازند تعادل بهتری داشته باشید و شما را قادر می سازند از بیماری های دژنراتیو مانند پوکی استخوان جلوگیری کنید.

 

 

 

 

تخته استپ ایروبیک 4ایروبیک 3 مرحله ای و کاهش وزن

ایروبیک استپ به دلیل ترکیبی از ورزش های قلبی عروقی و تحمل وزن، روشی فوق العاده موثر برای سوزاندن چربی های اضافی می باشد.می توان این ورزش را به آرامی شروع کرد و به صورت مرحله ای با رسیدن به هدف کاهش وزن، شدت تمرینات خود را افزایش دهید.

استفاده از یک یا چند تخته استپ ایروبیک به شما این امکان را می دهد که به تدریج شدت تمرینات خود را برای کاهش وزن پایدار افزایش دهید.

 

استپ ایروبیک چقدر کالری می سوزاند؟

تحقیقات نشان داده است که استپ ایروبیک برای تمرینات کاهش وزن بسیار موثر است و می تواند در یک ساعت 600 کالری بسوزاند.

تعداد دقیق کالری‌هایی که می‌سوزانید به شدت مراحلی که انجام می‌دهید و مدت زمانی که به یک تمرین اختصاص می‌دهید بستگی دارد. با این حال، حتی یک روال نسبتا ساده می تواند 300 یا 400 کالری بسوزاند.

برای سوزاندن کالری بیشتر، شدت تمرین را افزایش دهید. شما می توانید این کار را با قدم زدن سریعتر و با افزایش ارتفاع وتعداد تخته استپ ایروبیک و حتی استفاده از سافت باکس انجام دهید.

 

4 بهبود سلامت روان و افزایش روحیه و اعتماد به نفس

ورزش خوب باعث ترشح اندورفین در مغز می شود. اندورفین ها انتقال دهنده های عصبی هستند که سیگنال های الکتریکی را به مغز منتقل می کنند.

اندورفین می تواند به مبارزه با درد در بدن کمک کند و همچنین به مبارزه با استرس و تسکین اضطراب کمک می کند. با کاهش وزن و تقویت بدن، نسبت به ظاهر خود نیز احساس بهتری خواهید داشت که باعث افزایش اعتماد به نفس می شود.

 

 

 

تخته استپ ایروبیک 55 افزایش قدرت پا

در طول یک روتین ایروبیک استپ، عضلات پایینی بدن خود را تمرین می دهید.

پاها، مچ پا و ماهیچه های پا بیشترین فشار ورزش را می گیرند و وزن بدن شما را تحمل می کنند. همچنین حرکت یک طرفه بالا رفتن روی تخته استپ ایروبیک به این معنی است که هر پا را به صورت جداگانه تمرین می دهید.حرکت یک طرفه روی تخته استپ نه تنها به طور کلی روی پاها کار می کند، بلکه ثبات هر پا را بهبود می بخشد. با به دست آوردن ثبات، عضلات را در تمرینات بیشتر درگیر می کنید و به طور موثرتری عضله می سازید.

شما با استفاده از ایروبیک استپ روی هر ماهیچه پاها کار می کنید، بنابراین یک تمرین مفید برای پایین تنه است. این یک برنامه تمرینی رایج برای ورزشکارانی است که به داشتن ماهیچه های قوی پا متکی هستند، مانند دوچرخه سواران و دوندگان.

 

ورزش استپ ایروبیک چه ماهیچه ها و عظلاتی را درگیر می کند؟

ایروبیک استپ در درجه اول روی عضلات پاها کار می کند، از جمله عضلات مچ پا و ساق پا.

با این حال، ماهیچه های اصلی شما را نیز تمرین می دهد. اگر می خواهید تمرینات بالاتنه را تشدید کنید، حرکات بازو را به روتین گام خود اضافه کنید.روتین های خوب ایروبیک استپ شامل حرکات بازو می شود زیرا این نه تنها به افزایش تعداد کالری که می سوزانید کمک می کند، بلکه عضلات بیشتری را تقویت می کند.اگر می‌خواهید شدت تمرین بالاتنه خود را افزایش دهید، می‌توانید از باندهای مقاومتی برای انجام تمرینات بالاتنه در طول روتین هوازی استپ خود استفاده کنید.

 

 

6 نرخ متابولیسم یا همان سوخت وساز بدن خود را بهبود بخشید

نرخ متابولیسم شما سرعتی است که در آن پروتئین ها در بدن شما مولکول های چربی را می شکنند. یکی از بزرگترین مزایای انجام منظم ایروبیک استپ این است که میزان متابولیسم شما افزایش می یابد.

متابولیسم بدن شما کالری های غذایی را که می خورید تجزیه می کند. حتی چربی های ذخیره شده در بدن را نیز تجزیه می کنید. هرچه بیشتر ورزش کنید، بدن شما پروتئین های چربی شکن بیشتری تولید می کند و تلاش شما برای کاهش چربی بهتر است.

همانطور که مقدار ورزش را افزایش می دهید، مقدار هورمون های رشد انسانی (HGH) را نیز افزایش می دهید که بدن شما ایجاد می کند. این امر به ویژه در مراحل بعدی زندگی، زمانی که شما به طور طبیعی HGH کمتری تولید می کنید، بسیار مهم است.انجام ورزش بیشتر باعث بهبود متابولیسم می شود و به شما کمک می کند کالری دریافتی خود را محدود کنید و چربی اضافی بدن خود را بسوزانید.

 

 

7 ورزش کم تاثیر

یک تمرین کم ضربه تمرینی است که شما را ملزم می کند همیشه یک پا را روی زمین نگه دارید. این باعث کاهش استرس وارد شده به بدن در مقایسه با انجام تمرینات با تاثیر بالا می شود.

تا زمانی که از قبل مفاصل سالمی داشته باشید، ورزش با تاثیر بالا لزوما چیز بدی نیست. با این حال، اگر مفاصل ضعیفی دارید یا از درد مفاصل رنج می‌برید، باید به برنامه‌های ورزشی کم‌تأثیر پایبند باشید.

علیرغم شدت بالا، ایروبیک استپ هنوز هم یک نوع ورزش کم تاثیر است، بنابراین برای مفاصل شما بسیار ملایم تر از مثلاً دویدن است.

 

 

 

تخته استپ ایروبیک 6آیا این ورزش برای زانو مضر است؟

ایروبیک استپ، زمانی که به درستی انجام شود، یک تمرین کم تاثیر است. یک پا همیشه روی زمین یا درحال تمرین است.با این حال، فرم ضعیف، اضافه کردن تمریناتی مانند پرش ستاره و پرش، و حمل وزنه های اضافی در دست می تواند اصول برنامه را تغییر دهد.

ایروبیک پایه استپ برای زانو بد نیست، اما فرم ضعیف می تواند مضر باشد، بنابراین باید از صحیح بودن حرکات استپ ایروبیک خود اطمینان حاصل کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید.

 

8 تمرین چند منظوره

یکی از مزایای ورزش ایروبیک استپ این است که بسیار متنوع بوده و برای تناسب اندام بسیار فوق العاده می باشد.

با یک یا دو تخته استپ ایروبیک، می توانید شروع به کار کنید. تخته استپ ایروبیک فومی رنگین فوم به همه افراد با هر سطح از آمادگی کمک می کند.همانطور که پیشرفت می کنید، و با افزایش تناسب اندام، می توانید با افزایش ارتفاع و تعداد تخته های استپ، شدت تمرین را افزایش دهید. بیشتر سکوهای هوازی استپ دارای ارتفاع 4 اینچی هستند.

همچنین امکان اضافه کردن حرکت اضافی به برنامه ورزشی شما وجود دارد. حرکات بازو را برای تمرین قسمت بالایی بدن و همچنین اندام های تحتانی بدن اضافه کنید. از نوارهای مقاومتی یا وزنه های دستی برای افزایش باری که بر روی ماهیچه های خود وارد می شود استفاده کنید.

البته، همیشه می توانید سرعت گام های خود را افزایش دهید تا تمرین را تشدید کنید و ضربان قلب خود را سریعتر انجام دهید. شما حتی می توانید این تمرین را در یک مرحله با شدت بالا (HIIT) بگنجانید.

 

تخته استپ فومی 29 تجهیزات بسیار کمی مورد نیاز است

برخی از افراد روحیه اجتماعی بالاتری دارند و یا محیط و هیجان حاکم در باشگاه و کلاس های حضوری را بیشتر می پسندند. اما رفتن به باشگاه ورزشی یا کلاس های محلی همیشه عملی نیست. حتی در بعضی از شهرها یا محله ها شرکت در کلاس هر هفته نیز می تواند پرهزینه باشد.

یکی از مزایای بزرگ انجام ایروبیک استپ در خانه این است که شما نیازی به چند سالن ورزشی یا سایر تجهیزات گران قیمت ندارید. شما عزیزان می توانید بهترین تخته استپ ایروبیک فومی را فقط با قیمت 82،000 هزار تومان به راحتی تهیه کنید.رنگین فوم با بیش از 10 سال تجربه تولید انواع محصولات فومی و گرانولی عرضه کننده محصولات فومی با نازل ترین قیمت در ایران می باشد.

این تمام چیزی است که واقعاً نیاز دارید و نیازی به هزینه بیشتر نمی باشد. همانطور که گفته شد، اگر می‌خواهید به تمرینات خاصی شدت دهید، داشتن نوارهای مقاومتی در دسترس همیشه مفید است. آنها تقریباً هیچ هزینه ای ندارند و می توان از آنها برای افزایش مقاومت در برابر هر حرکتی استفاده کرد.

کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید،کارشناسان رنگین فوم شبانه روز در خدمت شما مشتریان عزیز می باشند.

 

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: 2 میانگین: 5]