کفپوش تاتامی ورزشی 2تشک تاتامی ورزشی

امروزه بازار طیف وسیع و جالبی از تشک های ورزشی هنرهای رزمی را ارائه می دهد. با این وجود که این امر آزادی زیادی را به مصرف کنندگان ارائه می دهد، این فراوانی در حق انتخاب تصمیم گیری را به یک چالش تبدیل می کند. بنابراین تشک ها ، کفپوش های رزمی دقیقاً چه تفاوتی با یکدیگر دارند. این تفاوت ها از چه جهت به مزایا یا معایب واقعی برای کاربران تبدیل می شوند؟

مواد اولیه

تشک های هنرهای رزمی با کیفیت بالا معمولاً از فوم EVA، ترکیبی از اتیلن و وینیل استات ساخته می شوند.ترکیب این دو پلیمری نرم و در عین حال بادوام با فهرستی طولانی از مزایا را در اختیار شما قرار می دهد.مزایایی از جمله جذب صدا، چسبندگی و بالشتک عالی، مقاومت در برابر رطوبت و سازگاری با محیط زیست. از سوی دیگر، برخی از کفپوش ها و تشک های رزمی از فوم پلی یورتان (PU) ساخته می شوند. یک فوم سلول باز گران قیمت که بالشتک قابل توجهی را به خصوص برای گراپلینگ و سایر رشته های زمینی فراهم می کند.

فوم‌های EVA را به عنوان فومی با توانایی بازگشت ضربه با خاصیت ارتجاعی بالا می شناسند.فوم‌های PU یا پلی یورتان نیز به دلیل انعطاف‌پذیری مورد توجه قرار می‌گیرند. خبر خوب این است که فوم های EVA و PU ممکن است برای تولید خواص نهایی مطلوب، بسته به نسبت EVA/PU و تکنیک های اختلاط مورد استفاده، بدون تأثیر بر چگالی و سایر کیفیت های مربوط به عملکرد، ترکیب شوند.ما از ترکیب این این دو مواد توانستیم کفپوش تاتامی ورزشی با ویژگی های منحصر به فرد با کیفیت فوق العاده تولید کنیم.

 

کفپوش تاتامی ورزشی 4ضخامت کفپوش تاتامی رزمی

بیشتر کفپوش های تاتامی ورزشی و رزمی بین 20 تا 50 میلی متر ضخامت دارند، اما ضخامت بیشتر لزوما بهتر نیست. به عنوان مثال، هنرهای ضربه‌ای مانند موی تای و تکواندو، به کفپوش تاتامی ورزشی نیاز دارند که ضخامت آنها بیشتر از یک اینچ نباشد. این امر باعث حفاظت از ورزشکار در سقوط و بخورد می شود. در عین حال برای تکنیک‌ها و مانورهای ایستاده به اندازه کافی سخت می ماند. برای جودو، آیکیدو و سایر هنرهای زمینی یا پرتاب‌گرا، کفپوش تاتامی ورزشی باید دو اینچ ضخامت داشته باشند تا در هنگام ضربه خوردن و سقوط از آنها محافظت کنند.

 

سختی کفپوش تاتامی رزمی

در اندازه گیری سختی مواد اولیه کفپوش های رزمی یک استاندارد جهانی وجود دارد. نمره بالاتر نشان دهنده یک ماده سخت تر است و رتبه بین 50 تا 55 ایده آل در نظر گرفته می شود. کفپوش تاتامی ورزشی درجه بندی شده زیر 50 برای اکثر هنرهای رزمی و ایستاده بسیار نرم هستند.از سوی دیگر، تشک های دارای رتبه بالاتر از 55 برای جذب ضربه بسیار سخت هستند و احتمالاً خطرات آسیب را افزایش می دهند.

هنگام در نظر گرفتن سختی و ضخامت کفپوش تاتامی ورزشی، عوامل محیطی مانند تغییرات آب و هوا و فقدان عایق را در نظر بگیرید. این دو عامل می توانند باعث انبساط یا انقباض کفپوش رزمی در آینده شوند. همچنین، اگر کفپوش های تاتامی مرتباً جابه‌جا یا حمل می‌شوند. کفپوش تاتامی ورزشی با ضخامت یا سختی بالاتری انتخاب کنید،که بتواند سایش را تحمل کند.

 

کفپوش تاتامی ورزشی 5چگالی فوم

در حالی که اغلب با ضخامت اشتباه گرفته می شود، چگالی فوم به طور کلی یک مقدار جداگانه است. به جرم در واحد حجم بر حسب کیلوگرم بر متر مکعب یا پوند بر فوت مکعب چگالی گفته می شود. هرچه چگالی فوم بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر ضربه بیشتر است و سقوط ایمن تر خواهد بود. تراکم نیز نسبت معکوس با فشرده سازی دارد، به این معنی که تشک های متراکم تر احتمالاً کیفیت خوبی را برای مدت طولانی تری حفظ می کنند. تراکم فوم 100 کیلوگرم بر متر مربع توصیه می شود، اما هر جایی بین 80 کیلوگرم بر متر مربع و 120 کیلوگرم بر متر مربع بسته به ترجیح و رشته ورزشی انتخابی شما خوب است. ضخامت نیز یک مسئله مهم است، به عنوان مثال اگر در برخورد و زمین خوردن 20 میلی متر کافی نیست، 40 میلی متر توصیه می شود به خصوص اگر محافظ سر استفاده نشود.

 

بودجه

کفپوش تاتامی ورزشی در مقایسه با سایر کفپوش و تشک های رزمی قیمت مناسب تر،راحتی و ایمنی بالاتر را در هنگام سقوط، لگد و ضربه های شدید ارائه می دهند.

 

کفپوش تاتامی ورزشی 3کلام آخر

در رشته های ورزشی رزمی که تقریبا هیچ ایمنی در هنگان تمرین ها وجود ندارد و احتمال برخورد وجود دارد.استفاده از کفپوش های ورزشی مخصوصا کفپوش تاتامی ورزشی رنگین فوم خیالتان را راحت می کند.این محصول که از مواد اولیه باکیفیت و در ایران تولید می شود،با قیمتی باورنکردنی در اختیار شما قرار می گیرد.

کفپوش تاتامی ورزشی رنگین فوم قابل شستشو بوده و به مرور زمان دچارسایش و فرسودگی نمی شوند.سطح سه بعدی محصول ضد لغزش بوده و هسته آن به خوبی ضربه را جذب می کند.شما باید در خرید خود به برندی که از آن خرید می کنید توجه کنید.رنگین از گذشته تا به امروز با محصولات فومی و گرانولی خود در کنار شما بوده است.

    • کفپوش تاتامی10 میل 45،000 تومان
    • کفپوش تاتامی20 میل 86،000 تومان
    • کفپوش تاتامی25 میل 106،000 تومان
    • کفپوش تاتامی30 میل 128،000 تومان
    • کفپوش تاتامی50 میل 210،000 تومان

هیچ مکان بهتری برای خرید کفپوش شما وجود ندارد. رنگین فوم با قیمت های رقابتی و باورنکردنی انتخابی فوق العاده را به شما ارائه می دهد.همین حالا یا کارشناسان و فروشندگان ما تماس بگیرید برای ساکنان تهران امکان مراجعه حضوری نیز وجود دارد.

 

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: 1 میانگین: 5]