پیش از این در مطالب قبلی به بررسی کفپوش های گرانولی و مراحل نصب و نگهداری آنها پرداختیم.در این مطلب می خواهیم به ادامه نقد و بررسی کفپوش های تاتامی و نحوه نگهداری و شستشوی کفپوش های تاتامی بپردازیم.

کفپوش تاتامیکفپوش تاتامی

جهت یادآوری توضیح کوتاهی درمورد کفپوش های تاتامی می دهیم.کفپوش تاتامی،نوعی پوشش برای کف زمین های بازی کودکان،باشگاه های ورزشی و بدنسازی می باشد.از دیگر کاربردهای آن می توان به پوشش کف در منزل،باشگاه های ورزشی،مدارس و مهدهای کودک،شهربازی ها.یا در مراکز نگهداری سالمندان و یا محل هایی که افراد مسن بیشتر رفت آمد دارند اشاره کرد.این کفپوش از فوم نرم و انعطاف پذیر تولید شده،فومی که در تولید آن از مواد بازیافتی استفاده نشده.این فوم از مواد اولیه EVA با بالاترین کیفیت تولید شده است.

دلیل اصلی استفاده از کفپوش تاتامی خاصیت ارتجاعی بالا و غیر لغزنده بودن آن است.چنانچه در تولید کفپوش از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده باشد.،سطح کفپوش کاملا صاف بوده و هیچ نوع خراشی بر روی آن وجود نخواهد داشت.این عامل سبب افزایش و در عین حال انعطاف پذیری بیشتر کفپوش می شود،و در عین حال شکننده نباشد.این کفپوش طول عمر بسیار بالایی داشته و محیطی سالم،ایمن و جذاب را برای شما به وجود می آورد.

 

نگهداری و شستشوی کفپوش های تاتامی

نظافت کفپوش های تاتامی به چندین عامل بستگی دارد.

  • این کفپوش تاتامی از چه نوعی بوده و در کجا استفاده می شود؟
  • چند بار در هفته از این کفپوش استفاده می کنند؟

برای رسیدن به جواب موارد زیر را باهم بررسی می کنیم.

کفپوش تاتامی باشگاه های  بدنسازی

از این نوع کفپوش در ابعاد 100*100 و با ضخامتی بین 10 تا 50 میلی متر در باشگاه های بدنسازی استفاده می شود.این کفپوش سلامت و ایمنی ورزشکاران را تضمین و احتمال آسیب دیدگی را بصورت چشمکیری پایین می آورد.استفاده از این کفپوش طول عمر وسایل باشگاه را بالا برده و علاوه بر بوجود آوردن حس اطمینان خاطر و ایمنی در ورزشکاران با تنوع بالا در طرح و رنگ محیطی جداب هم پدید می آورد.

نگهداری و نظافت این کفپوش ها در باشگاه کار بسیار ساده و آسانی می باشد.تنها کاری که باید انجام دهید،ابتدا سطح را جارو کرده و بعد با استفاده از طی نخی و سطل آب آن را تمیز نمایید.این نکته را فراموش نکنید که کفپوش های تاتامی انتی باکتریال بوده و استاندارد های بهداشتی جهان را دارا می باشد.هرچند وقت یک بار نیز بسته به تعداد دفعات استفاده در طول هفته.می توانید با مواد شوینده مانند:پودر رختشویی و آب و با استفاده از طی نخی یا دستگاه زمین شوی کفپوش را تمیز نمایید.

کفپوش تاتامی مهد کودک ها و زمین های بازیکاربرد های کفپوش های گرانولی 5

این نوع تاتامی دازای استاندارد جهانی برخورد بوده ،جهت جلوگیری از آسیب دیدگی و حفظ سلامت کودکان استفاده می شود.ابعاد استاندارد این کفپوش نیز همانند انواع دیگر 100*100 و با ضخامت های (10،20،23،25،30 تا 50 میلی متر) تولید می شود.این کفپوش به صورت پازلی در طرح ها و رنگ های متنوع روانه بازار می شوند.

شاید درمورد شستشوی کفپوش های تاتامی مهدها و زمین های بازی کودکان نگرانی بیشتری داشته باشید.به دلیل تماس مستقیم کودکان و زمین خوردن ها و کنجکاوی های آنها.اما باید به اطلاعتان برسانیم که این کفپوش ها دارای تاییدیه سازمان وزارت بهداشت بوده و خاصیت آنتی باکتریال دارند.

در شستشوی این نوع کفپوش هم از طی نخی و سطل آب استفاده کرده.و هرچند مدت یکبار با استفاده از مواد شوینده استاندارد و ماشین کفشوی یا طی نخی و یا دستمال به نظافت آن بپردازید.

کفپوش های تاتامی مراکز نگهداری سالمندان و سرویس های بهداشتیشستشو و نطافت کفپوش تاتامی با ماشین کفشوی

بعضی مواقع نیاز داریم.،تا قسمت هایی از سرویس های بهداشتی،حمام ها ویا محیط های مرتبط با سالمندان را ایمن سازی کنیم.از کفپوش تاتامی به دلیل خاصیت انعطاف پذیری بالا و جلوگیری از آسیب در اثر برخورد با سطح بهترین گزینه می باشد.

نظافت و نگهداری در این اماکن باید بصورت روزانه انجام شود.ابتدا سطح را جارو زده و بعد با محلول مواد شوینده رقیق و طی و یا ماشین کفشوی کار نظافت را انجام دهید.

کفپوش تاتامی ورزشی یا فدراسیونی

این کفپوش تاتامی با دیگر کفپوش ها تفاوت هایی دارد.این کفپوش با چگالی بالا تولید شده،که باعث عدم افت ضخامت شده و برگشت پذیری بالایی دارد.کفپوش ورزشی یا رزمی در سالن های ورزشی استفاده شده و با ضخامت و ضربه پذیری بالا سلامت ورزشکاران را تضمین می کند.ابعاد آن برابر با استاندارد فدراسیون جهانی ورزش بوده و مورد تایید فدراسیون می باشد (ابعاد100*100 و ضخامت 22،28،30،40،50).

از آنجایی که بدن بزرگسالان در هنگام انجام چنین ورزش هایی عرق کرده و آن را به سطح انتقال می دهد. شما با استفاده از مواد شوینده رقیق استاندارد و طی نخی یا دستمال به نظافت آن بپردازید.البته نیازی به شستشوی روزانه نیست چون میزان آلودگی بالا نبوده و جارو زدن،طی کشیدن ساده کفایت می کند.کفپوش تاتامی

ویژگی ها و نکات مهم

  • کفپوش های تاتامی آنتی باکتریال بوده و دارای استاندارد بهداشت هستند.
  • این کفپوش ها دارای دو رویه بوده اما هرگز از هر دو روی تاتامی استفاده نکنید.از یک سمت استفاده کرده و در دراز مدت بعد از کهنه شدن از روی دیگر استفاده کنید.
  • کفپوش تاتامی دارای خاصیت ارتجاعی بالایی بوده و ضربه گیر خوبیست.اما از قرار دادن آن در زیر دستگاه های بدن سازی،قرار دادن در حیاط که کف سازی مناسبی ندارد خودداری کنید.در عوض شما می توانید از کفپوش های گرانولی که برای این منظور طراحی شده استفاده کرده و تاتامی را برروی آم قرار دهید.
  • دشستشوی کفپوش از مواد اسیدی و شوینده های غیر استاندارد و قوی استفاده نکنید.
  • اگر از زمین شوی استفاده می کنید،دقت کنید که سرعت چرخش آن بیشتر از 300 دور نباشد.

کلام آخر

ما در رنگین فوم با در نظر گرفتن نیاز مشتریان خود کفپوش های تاتامی با ضخامت 10 میلی متر تا 50 میلی متر را در طرح ها و رنگ های متنوع تولید می کنیم.در روند تولید با بهره گیری از مواد اولیه با کیفیت توانستیم کفپوشی کاملا استاندارد و بهداشتی را به بازار عرضه کنیم.کارشناسان ما در بخش پشتبانی و فروش آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده کافیست همین حالا با ما تماس بگیرید.محصول خود را انتخاب کرده و با قیمیتی باورنکردنی آن را بصورت مستقیم درب منزل تحویل بگیرید.

امتیازی که به این مقاله می دهید چند ستاره است؟
[کل: 0 میانگین: 0]